blashbob

Happyland

Publicerad 2011-09-13 14:14:32 i Life style,

Igår åkte jag och Sophie med bussen till stallet och efter ett tag kom också Annie dit. Hon skulle hjälpa mig lite med markarbetet. Det var riktigt dåligt väder så vi fick hålla oss i ridhuset. Men det gjorde inte så mycket. Började hoppa två upphöjda travbommar -> ett galoppsprång -> Hinder. Hindret låg först på ca 60cm sen höjde vi det till 90 som högst. Det gick sjukligt bra! När vi skulle hoppa det utan travbommar innan så stannade hon en gång och det var jag inte berädd på så jag ramlade av, hon stannade och tog ner huvudet så jag hamnade på halsen sen tog hon upp huvet så jag flög av, och landade på fötterna haha! men slog i bröstkorgen i sadeln eller nått så har lite ont där nu.

Men vi forsatte att hoppa och det gick skitbra verkligen :) Slog mitt och Crulles rekord vilket kändes riktigt bra! Sen åkte vi vidare till Sophies stall i högåsen och red på Neptune. Ställde upp ett hinder som vi skulle hoppa.
Först red Sophie och jag hjälpte henne lite med hoppningen och efter ett tag såg det riktigt bra ut! Neptune tar gärna om ett galoppsprång så han blir tvungen att hoppa jämnfota över hindret, men Sophie red riktigt bra och hjälpte han med avstånden.

Sen hoppade jag upp och red lite, en riktig trotsig liten skitunge den där Neptune ;) Han försökte stegra sig ett antal gånger när han inte fick som han vill. Och när man styrde mot hindret varthan fullkomligt galen så man fick hålla in honom och då vart han ännu mer förbannad och skulle sparka bakut och göra luftsprång haha! Galen lite kille de där, men huuur go som hellst :) Iallafall så hoppade jag lite med han också och han hoppade riktigt fint de flesta gångerna ;) Sophie den jäveln höjde i smyg så sista språnget blev på 105cm! Helt galet, jag som är hopprädd liksom haha!

Kan bara sammanfatta dagen med två ord: SUPER HÄSTAR! :)


Neptune och Sophie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela