blashbob

Hold on to your dreams

Publicerad 2011-10-02 21:07:10 i Life style,

Idag hade jag hoppträning på Crulle för Annie :) Gick riktigt bra! Två vägringar, men heeelt mitt fel, jag som inte var uppmärksam och en gång blev det ett missförstånd. Men det är skitsamma för det är de första vägringarna på flera veckor! Resten av passet gick riktigt bra, fick hoppa en bana med hinder som låg på 90 och 85, tyckte det gick mycket bättre denna gången än vad det har gjort andra gånger då jag hoppat bana.
En sak jag måste träna på är att inte tappa koncentrationen efter halva banan. De första 4-5 hindrena går skitbra, men sen tappar jag koncentrationen och bara stressar resten av banan. Det måste jag tänka på att jag måste behålla lugnet och koncentrationen genom HELA banan.

Jag tycker att vårat flyt och grundgalopp känns riktigt bra nu iallafall. Förut fick jag hålla in henne som satan innan och speciellt efter hindret, hon rusar gärna iväg, men nu behöver jag inte alls sitta till och hålla in henne lika mycket som förut och det känns riktigt bra! Jag har mer kontroll nu när inte allt är så hastigt och slafsigt.

Dock har jag en riktigt ful ovana att titta ner på hindrena, vilket resulterar kanin hopp och att Crulle blir framtung och river. Men jag är bättre på att titta upp när jag rider en bana för då måste jag planera vart jag ska med blicken och vart nästa hinder är.

Men en sammanfattning av dagens träning är att jag är riktigt nöjd över passet. Speciell hur bra Crulle lyssnade på mig, hon ökade när jag ville och hon samlade ihop sig när jag ville.


Måste också tacka denna underbara häst över hur mååånga gånger hon räddar mig över hindrena. Vet inte hur många gånger jag kommit fel i sadeln och ryckt henne i munnen och stört henne under/före hoppet, men ändå hoppar hon. Ingen förstår hur mycket jag älskar Crulle, hon är så jävla bäst på alla sätt och vis. Både hon och jag har utvecklats så jäkla mycket på bara några månader.

Förr har vi vägrat och sen är vi på ruta ett igen för att jag har tvivlat och hon har blivit osäker, men nu när vi vägrar osv så stannar vi kvar på samma ruta (och om inte hoppar en ruta fram!) och bara kör på som inget har hänt. Jag litar på henne till 100% nu och hon litar på mig till 100%. Förut så litade varken jag på henne eller hon på mig. Men nu känns det verkligen att när vi rider så är vi ETT tillsammans. Som att vi sitter ihop.



Min älg/kamel/björn <3

Kommentarer

Postat av: mamna

Publicerad 2011-10-03 06:35:48

Vad duktiga ni är!

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-10-03 18:15:04

Ni är så otroligt duktiga! Och ni kommer röja banorna, med lite finslip! :D underbart att det går framåt för er nu! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela