blashbob

Day after tomorrow

Publicerad 2011-10-16 18:30:33 i Life style,

Jaha.. Kanske ska berätta hur tävlingen gick.
Lastade ur henne och hon var inte ett dugg stressad, gnäggade lite grann men stod sen och halvsov när vi "klädde" på henne. Det är riktigt skönt att ha en häst som inte stressar upp sig.

Hur som hellst så på framridningen kändes hon helt okej. Hon flyttade för skänkeln och lyssnade bra. Kom på ett räcke på 85-90 cm och hon vägrade. Tog det igen och hon hoppade näst intill stillastående. Men massa beröm och så tog vi det igen, där hoppade hon lite bättre men jag hängde inte riktigt med då det vart ett kråkhopp.

Skrittade henne lite sen gick jag till den andra framridningen som var inne i ett av ridhusen för att vänja henne att hoppa innomhus då tävlingen skulle vara i det andra ridhuset. Hur som hellst kom på en oxer som va ca 70-75 cm och hon vägrade. Tog det igen och hon hoppade av helt okej, inte perfekt men absolut inte fel/fult.

Nöjde mig med det och gick ut och gick till det andra ridhuset då jag skulle in nästa.
Innan jag fick startsignal så låter jag henne nosa på ett av hindrena som jag tyckte var mest tittigt, hon brydde sig inte ens att titta på det. Fick startsignal och red mot första hindret, höll om med skänklarna och kände redan innan hindret att hon tvekade så jag smackade till och duttade till henne med spöt. Hon vägrade. Kom igen och försökte ha lite större steg på henne, men inte ökad. Vägrade igen. Sista gången nu och nu började jag bli lite irriterad, hon va knappast rädd, hon var bara helt enkelt vrång och dum. Gjorde en volt och kom på hindret, kände hur hon började sakta in så la på spöt på bogen. Ingen reaktion, sista vägran och utesluten.

Kan säga det att jag var sååå nära på att tårarna skulle börja forsa när vi red ut, men höll in dom tills jag kom ner på parkeringen där forsade det. Vet inte vad jag ska göra, Crulle KAN hoppa 90cm, jag va inte ett dugg nervös och jag var inte osäker. Jag red an som jag gör hemma och tänkte inte speciellt mycket på allt folk och inte Crulle heller. Förstår helt ärligt inte varför hon stannade, hon var inte nervös eller dylikt.

Hon har fått ett litet överben på h. fram för nån vecka sen, men det har inte blivit större och hon har inte varit öm/varm eller något liknande. Hon har inte haltat eller något och allt har varit fläckfritt så tror knappast att det är det som är problemet men kommer hålla extra koll på det nu.

Jag vet inte vad jag ska tänka, är det något fel på henne? eller är hon helt enkelt inte en tävlingshäst? jag vet inte. Jag vet ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela