blashbob

Louder

Publicerad 2011-11-05 20:11:54 i Life style,

Tävlingen idag då, vi kom dit vid 9, lite väl tidigt så det blev mycket vänte tid. Lastade ur han runt 10 nån gång där och startade runt halv 12 så vart lite väl länge, men hällre för länge än för sent.

Han tyckte det var otroligt jobbigt att stå still med honom så gick runt med han ganska mycket men han tröttnade snabbt, på framridningen så var han så jävla förbannad på mig när jag inte lät han springa, försökte hålla han i skritt men då kunde han bli skitsur helt plötsligt och börja backa, studsa och små resa sig haha. Lill fjanten! Tänkte hoppa ett av dom små hindrena som låg på ca 30 cm bara på framridningen (själva framhoppningen låg på ett annat ställe och dit fick man gå in när det snart var sin tur) och jävlar vad han taggade till, fick hålla in han som fan så att han inte skulle rusa in och kracha haha och då vart han skit arg och gjorde ifrån sig lite grisljud och studsade som fan. Haha så jävla söt! Bara att sitta och skratta ;)

Sen fick jag komma in på framhoppningen då hoppade jag ett räcke två gånger sen en oxer två gånger sen fick det räcka. Han hoppade av bra alla gånger utom en gång men sen hoppade han fint. Så jag gick ut ganska direkt så han skulle spara på sin energi till banan.

När jag kom in på banan så fick jag startsignal direkt så jag hann inte gå fram och titta på några hinder med Neptune. Men han brydde sig inte. Kom lite fel på hinder nr 4 vilket gjorde att han nästan hoppade stillastående så jag flög och tappade stigbygeln, hann inte få tillbaks stigbygeln innan hinder nr 5 så jag fick hoppa utan stigbygel på det hindret, kände en lite nära döden upplevelse men det gick bra haha! Sen fick jag inte tillbaks kontrollen innan nr 6 så vart ganska vingligt fram tills det hindret men över kom han! Sen sista hindret så hoppade han av lite sent men det var mitt fel för jag la honom fel vilket gjorde att han tog ett extra galoppsprång. Men han klarade det galant! Blev en felfri runda :)

Fick en rosett och en plakett, stör mig dock på att jag fick en blågul rosett när man egentligen ska få typ en vit rosett (eftersom jag tävlade unghäst klass så blir det som en clearrond) eller nått, inte blå gul iaf. Haha så ser ut som jag vunnit en klass trots att jag inte gjorde det.. Men men :)

Vart tyvärr inga bilder eller film :( Kanske tog någon annan bilder? säg till isåfall!


jääätte dålig mobil bild på rosetten men här är den iaf :)
Riktigt stor rosett haha! Den är lika stor som min gröna rosett.



Kommentarer

Postat av: hoppryttare

Publicerad 2011-11-07 21:05:13

tänk på att gå fram till hinder DU tror han kan titta på kan ge fel signaler, då kan ge dålig energi till att han faktiskt kan stanna, då du ger signaler om att det kan vara farligt :) ett tips bara

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela