blashbob

Just like me

Publicerad 2011-11-16 16:36:42 i Life style,

Idag är det kvällsfodring i stallet. Åker dock dit med bussen vid 5 för att jag ska hinna rida innan mamma kommer och hjälper mig med insläppet och fodringen.

Idag har jag fått äran att rida Lovisas häst Hep star "Heppe". Ska bli riktigt intressant och kul! Han är 7år och är ett varmblod, men aldrig startad. Riktigt fin häst må jag säga men har inte riktigt konditionen igång, så idag blir det mycket skritt lösgöring och lite trav. Eventuellt lite galopp, vi får se hur hans känns och hur trött han är.

Crulle ska få ett lösgörande pass i ridhuset också, hade egentligen tänkt longera idag med pessoasystemet, men det kan jag inte göra i ridhuset och paddocken är frusen nu på kvällen tyvärr. Hursom hellst det blir mest skritt och galopp. Ska inte trava något idag för att jag vill få henne extra avslappnad, för de som inte visste så kan hästar ha ganska svårt att slappna av helt i trav för att det inte är deras "orginal" gång. Man ser ju aldrig vildhästar trava liksom? Så Galopp är en mer avslappnande gång för dom.

Går inte att ladda upp bilder (suck) så ni får helt enkelt stå ut med endast text ;D

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-11-16 20:24:50

Älskade du :) tack för hjälpen <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela