blashbob

Desperate

Publicerad 2011-11-29 09:55:38 i Life style,

Är desperat efter långt hår nu. Så har skickat efter en ricinolja som ska tydligen vara riktigt bra. Normalt växer håret ca 1 cm i månaden, om man använder ricinolja 3 ggr i veckan så växer det upp till 5 cm i månaden! Helt underbart. Jag vet dock inte om det funkar, men jag är ganska säker på att det gör det med tanke på hur många olika före och efter bilder det finns på google och det är många storbloggare som använder det, t ex bettybooze och Kandylandy.

Man kan också använda det på ögonfransar/ögonbryn, jag har ju redan långa ögonfransar, men mina ögonbryn är åt helvete så jag ska använda på både ögonbrynen och håret!

Får hoppas det funkar på mig också för jag är sjukt sugen på att få långt hår igen! Billigt var det också, en flaska på 500ml kostar endast 85:- på bodystore.
Man kan köpa på apoteket också men då kostar 50ml 45:- så det är ganska mycket dyrare. Dock är denna oljan egentligen till för tarmbesvär och används som laxeringsmedel haha och flaskan måste man fråga efter på apoteket då den står bakom disken (varför vet jag inte?) så kanske lite pinsamt att fråga efter, jag rekommendear att beställa hem från bodystore istället, mycket billigare, inte lika pinsamt och riktigt bra leverans! Beställde mitt igår kväll vid 9 och dom har redan skickat iväg paketet.



Kommentarer

Postat av: jossan

Publicerad 2011-12-01 00:36:45

En grej jag läst om är att inte använda schampo utan bara balsam. Balsam gör också rent utan att torka ut håret som schampo gör, men då får man se till att inte ha i massa produkter som spray och sånt... och tåla att håret kan kännas fett ganska fort haha :D



Fast du verkar ha ganska mjukt hår, den här "behandlingen" gäller mer att få mjukare hår än att det ska växa fort iofs... gluck me oljan :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela