blashbob

<3

Publicerad 2011-11-01 17:46:45 i Life style,

Igår red jag och Sophie till aggerudskolan och härjade haha, sen red vi till konsum och hem till våran tomt. Jag red på Sophies andra häst Yamanys och Sophie på Neptune. Trodde Neptune skulle reagera mycket mer på omgivningen för vi red förbi massa studsmattor och sånt, sen red vi ju runt på skolgården bland massa lekställningar. Han brydde sig ingenting och va helt avslappnad. Han vart lite rädd en gång när en stor lasbil dundrade förbi bara några meter ifrån oss, men det va ju helt förstårligt, till och med jag vart lite rädd.

Idag så fick Neptune ett väldigt kort dressyrpass på banan, red i typ en kvart bara. Han va nog lite trött i huvudet från dagen innan. Ville inte rida för mycket eftersom vi ska träna imorgon hos Sofie i nysäter. Han fick strosa runt lite på ridbanan efteråt också, men han ville mest stå vid mig och Sophie och mysa haha, helt underbar häst! Riktigt personlig häst också.

på lördag är det tävling. Vi ska rida en 90 klass, unghäst klassen såklart eftersom han är 5 och jag är över 18. Vi får hoppas det går bra och att han inte lägger allt för mycket energi på allt omkring utan lägger lite på att hoppa också. Jag ser verkligen fram emot tävlingen och träningen imorgon. Ska bli riktigt kul att se vad Sofie tycker om honom och hur han sköter sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela