blashbob

Paradise City

Publicerad 2011-05-25 14:04:07 i Life style,

Jahaja.. Jag red dressyr i måndags och lovade er bilder, men gick så sjukt dåligt så har ingen lust alls att lägga upp ngåra bilder :( Kanske kommer upp någon bild så småning om. Va på dåligt humör redan när jag åkte till stallet och så blev det bara värre när jag kände att ridpasset gick dåligt och då gick det dåligare! Haha ne men.. Jag övade mycket på min sits men de känns och ser förjävligt ut! Och så tränade jag mycket på halter men damen tycker det är mycket roligare att springa än att stå still.. Ska rida igenom banan på fredag en sista gång och se hur det går.

Igår så hade vi lite markarbete. Massa bommar och små kryss hinder. Sen hade vi ett stuts också på typ 50-60cm, första gången vi hoppar stuts, gick riktigt bra :) Trodde hon skulle vägra när hon märkte att det va ett hinder direkt efter det andra, hon vart bara lite förvånad men hon hoppade :D Dukti cheyyy!

Idag blir det uteritt med Liggoman och Annie :D Vi ska ta rundan igen, det är en jätte bra "runda" på 1,1 mil som man kan galoppera ganska mycket på, lite uppför och nedförs backar så det blir bra skrittpauser :) För er som inte visste det så är det sjuuukt nyttigt för hästarna att galoppera en lite längre sträcka och sen skritta i ca 5 min och sen ta galopp i ca 10 min och skritt 5 och så håller man på så. Därför är denna rundan perfekt! Bra underlag och fina vägar :) Ett stort plus är att man slipper vända, utan man kommer runt och tillbaka till stallet :)
Det är också nyttigt för hästar att få vara hästar ibland, alltså att inte rida på banan varje dag utan dom får ridas ut och ha kul utan krav ca 2-3 gånger i veckan :)

ghj

Hahaha stor mage, mini rumpa och mini huvud!
Nu har hon fått riktigt fina muskler :) Ska försöka ta en helkropps bild på henne
någon gång så ska ni få se :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela