blashbob

Maha-Kali

Publicerad 2011-05-17 17:27:06 i Hästar,

Igår var det hoppträning, årets första faktiskt! Tyvärr så gick det sjuuukt dåligt. Hon bara tog bettet och rusade mot hindrena, när hon väl hoppade dvs. hon vägrade flera gånger, även fast hindret knappt låg på 60cm och jag inte tvekade någonting, jag vet ju att hon vägrar när hon känner att jag tvekar, men gjorde ju inte det någonting igår, men ändå stannar hon. Bara massa fjant från hennes sida. Ingen bra känsla, kändes bara som massa fläng. Inte gick det att göra volter för att lugna ner henne för när hon tar bettet så går det knappt att göra någonting, tvingade ner henne i "skogen" flera gånger för att få henne att fatta att man inte håller på så.

Idag så följde jag med Annie till stallet vid 7 på morgonen för hon hade morgonfodringen så jag hjälpte henne :) Sen hoppade vi lite igen för att känna på henne lite och försöka glömma gårdagen lite. Kan inte säga mer äm att hon va HELT tvärtom idag. Lyssnade hela tiden, eller ja hon stack en gång men då kunde jag lägga en volt och då lugnade hon ner sig direkt, hon hoppade av på rätt ställen nästan alla gånger, vägrade inte en enda gång och allt flöt bara på! Känslan idag var grym och jag är riktigt nöjd med henne idag, red bara en halvtimme för det gick så bra + att det började spöregna haha ;) Hade dock aldrig klarat detta idag utan Annie :D

Annie och Lego
(ej från idag)

l

Grymma på både hoppning och dressyr :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela