blashbob

Champion

Publicerad 2011-05-29 23:21:38 i Life style,

Nu ska jag försöka skriva om tävlingen då lite kortfattat ;)

Började med att vi kom fram runt halv 6 och väl framme så fixade mamma iordning boxen medans jag och Micke gick runt med Crulle så hon skulle få sträcka på sig och kolla runt lite. Sen inne i boxen så tyckte hon det var lite läskigt först för hon är van att stå på torv, och i boxen så var det spån.
Men hon vart lugn ganska snabbt, lite gnägg då och då men inget mer. Sen skulle hon få kvällsmat som funktionärerna skulle fixa vid 21, men dom fick den inte förens vid 22.30 ca :S Det var lite dåligt tycker jag när dom skriver en viss tid. Alla hästarna vart ju helt tokiga när det började bli efter 21.

Vi hade ju hyrt en husvagn också, världens skabbigaste husvagn haha! Fy va vi skratta när vi såg den.. hahah. Sov inte alls bra för verkade som att Crulle hade feber innan vi la oss för hennes tandkött var nästan vitt och öronen var varma. Så jag somnade inte förens vid 4-5 för jag va så orolig! Haha. Men hursom hellst så på morgonen så var allt som vanligt igen, hon va nog bara lite stressad.

Första starten jag gjorde var kl 14.30 ca, en halv timme försenat. Men det var dressyr hur som hellst. På framridningen kändes hon jätte fin! Trots att underlaget var skit dåligt och jätte tungt att gå i. Sen när vi kom in på banan så skötte hon sig sååå bra. Hon var så himla fin, tyvärr red jag åt fel håll efter en halt så jag fick minus poäng på det, men om man bortser från det så gick det sjukt bra! Dock så var det såklart orättvisa dommare, dömmde ner mig jätte mycket, (fick 49,23%), Det va en som fick 76% ca och hon red jätte dåligt! Hästen gick knappt ens i form.. Men såklart så red ju hon för den föreningen som dommarna kom ifrån. Så som sagt, orättvis dömmning. Men i mitt hjärta vann vi iaf! ;)

Sen var det jätte lång väntetid innan hoppningen skulle börja. Så Crulle fick gå in i boxen igen, tyckte så synd om henne, hon som är van att stå ute i hagen i flera timmar fick vara instängd i en box hela dagen, förutom dom gångerna vi tog ut henne för att hon skulle få röra på sig.

Men första hopp-starten jag skulle rida var 60cm. Felfri i både grundomgången och omhoppningen! Kom 2 sekunder från att vinna! Men hade jag tagit en snävare sväng mellan två hinder så skulle jag ha vunnit. Men jag vågade inte riktigt det ifall vi skulle komma fel. Men hursom hellst så kom vi 5a! :D Jätte nöjd och Crulle blev nöjd när hon fick en enorm rosett. Haha!

Sen fick vi vänta en kvart ungefär tills jag skulle tävla 80cm. Vi red både första och andra hindret, och sen när vi kom till tredje så hoppade hon, men hon landade i mitten av hindret och stupade på frambena så jag gjorde en fin liten volt i luften och käka sand :D Haha de roliga är att jag kände knappt smällen, vart mest förvånad att jag låg på backen och inte i sadeln! Hahahah. Men Crulle kämpade verkligen in till det sista, jag kände redan i ärovarvet att hon var jätte trött. Hon orkade inte riktigt upp med frambena därav att hon rev på alla tre hinder.
Micke fick iaf in min vurpa på film så ni får se sen ;) Och man ser på filmen att hon är jäääätte trött. Lilla stumpan. Men jag är jätte stolt över henne att hon verkligen försökte hoppa in till det sista.

liten sammanfattning: Jag är SJUKT nöjd :D Bästa och första tävlingen på hela året!
Bilder och film kommer imorn!

Kommentarer

Postat av: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

Publicerad 2011-05-30 08:36:51

Grattis till rosetten! Bry dig inte om att bli nerbedömd, en del domare borde pensioneras!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela