blashbob

All i want is you

Publicerad 2011-05-05 07:21:16 i Life style,

Igår hade jag en riktigt bra dressyrträning för Lovisa! Behövde knappt bråka med henne alls innan hon släppte. Red dock på det tredelade vilket jag inte borde ha gjort. Kände redan när jag red fram att hon var tjaffsig och hård i munnen, men det släppte sen när hon mjuknat upp, ska träna sen på Tisdag igen och då ska jag rida med det tvådelade för det är hon mjuk och fin redan från början.

Hursom hellst så gick det sjukt bra på träningen och my GOD vad jag var helt slut efteråt, vi jobbade lite på min sits framför allt och övergångar, är expert på att slarva med dem. Men nu fick jag riktigt fina övergångar när jag verkligen RED igenom hela henne. Mage och ben vart helt slut efteråt haha, men det är ett bra tecken, då vet man att man gjort bra ifrån sig!

Tyvärr så hade jag ingen som fotade/filmade men vi körde på lackat träns, dressyrsadel, vitt schabrak + lindor och jag hade mina nyputsade ridstövlar på mig (som inte var så jätte putsade och fina efteråt).

Sammafattning av det hela är: GRYM häst!

Efter träningen så åkte jag hem till Micke och vi gick ut och gick en runda, det ska vi forstätta med nu varje/varannan dag och så ska vi försöka springa den där rundan på en viss tid sen om ett tag. Kommer bli kalas braaaa

j

Gammal bild, men nästan samma outfit,
Minus: väst, sadel och blåridbyxor,
Plus: dressyrsadel, svarta ridbyxor och boots bak

Kommentarer

Postat av: julia sundelius

Publicerad 2011-05-05 16:32:39

stort + till din blogg måste jag säga :D

Postat av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

Publicerad 2011-05-06 13:42:19

Jag slarvar också med övergångar, haha!

Postat av: maria

Publicerad 2011-05-06 14:23:16

så fin häst som du har tagit:)

vad är det för kamera du har tagit bilden med??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela