blashbob

aj..... fast ne

Publicerad 2011-03-08 20:32:36 i Hästar,

Red ut på idag istället för det blev inget igår, men de gick väl bra, ibörjan... haha. Ne men det hade börjat skymma lite när vi kom ut och så blåste det lite grann. Och eftersom Crulle tror att allt äter upp henne när man rider ut ensam (oftast iaf) så slutade de kanske inte som ja tänkt mig.

De va ganska halt och slaskigt på de flesta ställena så skrittade för de mesta eller hade lugn trav. Men sen så kom de en raksträcka där de bara va grus väg, så tänkte att jag skulle passa på att galoppera där, vi hinner väl galoppera några steg tills hon börjar skena iväg (för ja de är ju såååå kul att springa) men sen så blev hon rädd för något och slängde sig åt sida, helt oförberett så flyger jag som en vante, men tur som va så landade jag på fötterna, dock bara i typ en halv sekund, innan jag slog i marken med sidan av ryggen. Gjorde lite ont när jag landade men jag ställde mig upp på nån mille sekund för jag såg ju inte vart Crulle hade tagit vägen, men hon stod lite längre bort ganska chockad haha.

Men sen red vi tillbaka och då gick de bra, avslutade med lite skritt och trav i paddocken för att känna på henne om hon va halt eller något för säkerhets skull, mend e va hon inte :)

Min fjantfia!

hm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela