blashbob

Hiss & Diss

Publicerad 2011-06-08 17:59:13 i Hiss & Diss,

Oj första Hiss & Diss på bloggen nu! Tänkte faktiskt köra igång med det nu.

För att vara positiva så kör vi med en hiss. Jag tänkte faktiskt hissa min dressyr sadel. Den är gudomligt skön, djupt säte och mjukt läder. Den har riktigt bra passform och formar sig efter hästen. Den glider inte runt, även om Crulle är fet som en ko numera! Haha. Förut red jag med en allround sadel, och min sits var h-e-m-s-k. Min dressyrtränare säger att sen jag köpte min dressyr sadel så har min sits blivit dubbelt så mycket bättre! Så ni som tycker att ni klarar er med eran allround trots att ni rider mycket dressyr, köp en iaf! Det är så sjuuukt värt priset. Sen finns det ju billiga också såklart. Jag köpte min för ca 10,5 tusen och när jag beställde kände jag en klump i magen om det var värt det eller inte, men jag kände att det var värt att prova! Jag kan säga det att min dressyr sadel är värd varenda öre jag la ut för den.

Och tänk på att, en bra sadel som passar hästens rygg/kropp ger också en glad häst som inte får ont. En ny sadel kan man köpa, men kan man köpa en ny rygg till hästen?

oj

 

Crulle blev som en helt annan häst efter jag bytte sadel!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2011-06-09 15:05:39

Sv: Fin är hon men hon var rätt dryg att rida;D Men det är väl alltid kul med en utmaning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela