blashbob

God of forbidden light

Publicerad 2011-06-09 17:46:46 i Life style,

typiskt.... Så jävla typiskt!!

Tog premiär turen på Crulle idag, bara skritt och pytte lite trav (satt faktiskt uppe på henne för hon kändes så ren) Men när vi skrittar hemåt så flyger Crulle upp i luften och gör en liknande caprioll, (kändes det som iaf) och skenar iväg och jag, oförberedd som jag var, flyger av såklart och all min tyngd hamnar på min högra fot. Tuppar nästan av, av ren jävla smärta. Ramlar i backen och bara ser Crulles bakdel springa iväg.. tusen tankar går igenom mitt huvud, för i närheten av där vi var finns en stor väg där det kör tung trafik som bussar, lastbilar och mycket vanlig bil. Men rätt som det är så tvärnitar hon och kollar bakåt på mig och har typ en blick i ögonen "oj ligger du kvar där?" och kommer travandes tillbaka.
Jag försöker resa mig upp och inser ganska snabbt hur förjävla ont jag har. Glömde bort smärtan i paniken av att Crulle skulle bli mosad av nån lastbil, går fram till Crulle som står nån meter bort och märker att jag aldrig kommer kunna gå tillbaka till stallet, så jag hoppar upp på Crulle lite halv smidigt. Men det gjorde nästan ondare att sitta i sadeln än att gå om jag ska vara helt ärlig.

Vägen tillbaka till stallet var nog den längsta vägen jag någonsin skrittat, trots att vi inte var jätte långt ifrån stallet. Sen att ta av henne grejerna och få ut henne i hagen gjorde jag nog rekord tid på att göra långsammast.

Så jävla typiskt att när Crulle slutar halta och är helt ren i benet så ska jag råka ut för att bli halt i stället! Suck!
Hursom hellst så är det troligen en fet stukning eller en blödning i muskeln. Jag kan stödja på benet, men kan inte gå och jag har mest ont i knäskålen och i fotleden.



Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-06-09 23:43:01

Har mest gamla ridbilder ..På en annan dator. På dom här två nya är det bara grundträning än så länge, men de kommer de kommer :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela