blashbob

Giftig

Publicerad 2011-06-15 13:01:18 i Hästar,

Funderar på att rida lite på Crulle idag, dock endast skritt och kanske lite trav efter hon blivit riktigt lösgjord. Beror också på hur hon ser ut idag och jag har ju som sagt fortfarande ont i benet efter jag skadade mig. Troligen är det en muskelblödning så det kommer ta ett tag innan det blir helt bra. Så kanske inte ens klarar av att rida, med tanke på att jag måste använda benen hela tiden. Nåja, annars får vi se vad jag gör, kanske longerar henne med longersystemet eller om jag bara longerar henne löst. Får se hur jag gör!

Ska fota Annie när hon tränar för Lovisa idag också, är inte ett dugg avundsjuk... nänä, vill också träna :( Längtar tills vi kan börja rida på riktigt igen! Vill hoppa, vi krachade ju av trötthet senast vi hoppade (på tävlingen) så jag är lite små nervös att vi ska vara på ruta ett igen.

För de som kanske inte vet så krachade vi in i ett hinder förra sommaren på en hoppträning och efter det så vågade hon inte hoppa mer, hon ville inte ens gå nära en bom på marken, så illa var det. Men med massor av träning så kom vi tillslut över 50 hinder i september ungefär, så hade alltså tränat på detta hela sommaren, pga en enda krach på en träning. Vi övade med massa trav och galoppbommar och små hinder på 20 cm endast för att få upp hennes självförtroende igen. Självklart stannade hon titt som tätt, men över kom hon iaf tillslut, sen när vintern kom så kunde vi inte hoppa något pga vårat ridhus är lite...dumt byggt haha. Så nu i somras har vi tränat massor hemma i paddocken, och senaste hemma "träningen" så hoppade vi 85 cm. Numera stannar hon nästan aldrig på hinder utan hoppas 80% av alla gånger.

Så folk som såg oss i somras tror inte sina ögon när dom sett oss hoppa nu med tanke på hur hon har varit. Min tränare har t.o.m sagt att det aldrig kommer kunna bli något av henne i hoppningen för hennes självförtroende har varit så dåligt. Men se nu :) Allt går om man bara kämpar!!

Prisutdelning i 60cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela