blashbob

Accident

Publicerad 2011-02-22 19:09:28 i Life style,

Har ju inte uppdaterat så bra på senaste då jag varit i kalmar sen i säffle utan internet.

Åkte ju till Kalmar 13-14 Februari sen så den 14 åkte vi vidare till Sölvesborg och hälsade på Malin :) Vi åkte hem sen den 15onde och det gick bra tills vi kom mellan degerfors och svartå (ca 15 min från Karlskoga) Där krockade vi med en älg. Jag minns inte så mycket från händelsen, men jag låg i knät på Micke och halvsov och helt plötsligt börjar bilen snurra runt och så ser jag hur vi krockar med en älg med vänstersidan på bilen, sen är det blankt i huvet. Helt plötsligt ligger vi i diket. Men som tur var så knuffade vi bara till älgen så den ramlade ihop på vägen, såg dock läskigt ut när man såg hur älgen låg där på vägen och inte kom upp för vi trodde vi hade kört på den mycket värre, men den kom upp sen och sprang in i vägen så troligtvis var den bara chockad och så va de halt på vägen så den inte kom upp. Och TUR så va det bara en älg bebis (mamman hade hunnit in i skogen) så varken vi eller bilen tog skada, visst så är det synd om bebisen men den klara sig ju!

Och vi hade en riktig änglavakt för vi åkte ner i diket på högersidan och på vänstersidan va det ett stup rakt ner, så ahde vi åkt ner där så skulle de varit kört.

Lite läskigt också för en halvtimme innan så hade vi sett en bil i ett dike och det såg så färskt ut så vi stannade och kollade till de så det inte skulle vara nån i bilen. Men när Ashton gick ut och kollade så va det ingen där, men massor av blod och hela framrutan va krossad :s
Och jag hade inget bälte på mig då men efter de så fick man värsta känslan i magen så Sandra sa åt mig att sätta på mig bältet och då gjorde jag det, men tänk om jag inte hade satt på mig det!? Hade ju flygit som en vante i bilen då :S

Sen så läste jag en kompis facebook via mobilen att hennes tåg hade krockat med en älg och att hon precis kommit hem, och det läste jag knappt TIO minuter innan vi själva krockade med en älg. Liksom va är oddsen?
USCH!

Förutom de så va de jätte kul att resa runt lite i skåneland ;)


ghjk

Denna bilden är tagen från artikeln om tåget som krockade med en älg som min kompis satt på. Inte så frächt kanske? Tur att det inte va lika illa för oss.

Woops långt inlägg!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-25 18:11:46

Tur att det gick bra o att ni inte skadade er!! Kramar till er!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela