blashbob

phobia

Publicerad 2011-12-22 22:43:30 i Life style,

Har glömt att göra min "dagens-utmaning" grej heeheh. Men i alla fall här kommer en, dagens utmaning är att skriva 2 fobier.

1. Jag har fobi för djupt vatten. Jag får ren panik om jag inte når botten i sjön t ex. Jag var med om en incident när jag var mindre då jag var nära på att drunkna (jag drömmer fortfarande mardrömmar om det) och jag tror det är därför jag hatar djupt vatten.

2.
Jag vet inte om man kan kalla det fobi direkt, men jag har stora problem med att vara ensam på kvällar. Om jag inte är dödstrött och typ somnar direkt (vilket är väldigt sällan då jag har sömnproblem) så kan jag ligga i sjuklig ångest och ibland t.o.m gråta för att jag känner mig så fruktansvärt ensam och övergiven. Trots att jag vet att jag inte är ett dugg övergiven så känner jag ändå så. Men på dagarna kan jag ibland tycka det är skönt att vara ensam, dock inte ofta, men jag har inga direkta problem att vara ensam på dagarna. Men kvällarna.. nej usch, det är jobbigt att bara tänka på att jag måste sova själv. Ändå så sover jag själv ganska ofta numera. Jag vet inte riktigt varför det är såhär, men har mått såhär så länge jag kan minnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela