blashbob

bara för att..

Publicerad 2011-12-30 01:27:34 i Hästar,

...jag inte kan sova så råkade jag kolla på lite hästannonser och då slog det mig hur mycket jag saknar att vara igång med ridningen. Har ridit en gång på tre veckor. Känns.. pissigt.
Tänk att få rida ett helt fantastiskt hopp-pass och känna att man över vunnit sitt personliga rekord och känslan av att dressyrträna för Lovisa och man är helt jävla slut efteråt för att hon kört så hårt på både mig och hästen.

Eller att sitta flera dagar innan tävling och planera vilken outfit man ska ha och sitta och putsa sakerna dagen innan och stå i stallet kvällen innan i flera timmar och göra hästen fin inför tävlingsdagen?

..eller att bara släppa hästen på en raksträcka och låta den galoppera hur fort den vill och bara känna musklerna arbeta under mig, bara stänga av tankarna och bara njuta..

jag brinner för hästar och jag kommer alltid att göra. Jag älskar hästar mer än allt annat här på jorden. Hästarna har gjort mitt liv till något så jävla bra. Har man en dålig dag så är det bara att åka upp till stallet så mår man genast bättre. Häst-terapi är den bästa terapin som finns! Jag är så lycklig att jag fick börja rida på ridskola för min mamma när jag var drygt 9 år och jag är så lycklig att jag växte upp på en bondgård med alla slags djur, bla. hästar. Hade jag inte växt upp som jag gjorde tror inte jag att jag hade haft samma band till hästar som jag har idag.


Jag och Wanda 2008


Jag och Mackan 2008


Jag och Putte 2009


Jag och Neptune 2011


Jag och Crulle 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela