blashbob

Someone like you

Publicerad 2011-08-05 16:42:39 i Life style,

Ikväll ska jag ta en uteritt med Crulle i spöregnet.
Det är de enda gångerna jag klarar av att rida ut, det är när det regnar. Jag vill ju ha en varierad ridning men jag klarar verkligen inte av att rida ut bland getingar, humlor och diverse djur. Det är inte snällt mot Crulle att jag ska få panik med jämna mellanrum så därför rider jag endast ut när det är dåligt väder, visst de är väl inte så kul det heller, men hällre att hon blir lite blöt än att jag stressar upp henne för att jag blir rädd.

Jag är hund- och katt vakt också, tills på söndag! Wimzi och Pepsi kom redan igår men idag hämtade vi katten också. Helvetes-katten.. -.- Först rymmer han hela tiden såfort man öppnar dörren lite så smiter han ut på en halv sekund, och sen när vi fångat han ett antal gånger så sista gången han rymde så kom han tillbaka och hade med sig en STOR bebis fågel! Jätte söt va den, och den hade skadat sig under vingen, så vi tog bort katten och fångade fågeln, och så ringde vi till vetrinären, men dom sa att vi skulle ringa kommunen, och dom sa att vi skulle ringa djurskyddet -.- Men efter typ en timmes väntan så kom en gubbe och hämtade fågeln.

Hoppas dom räddade den, det såg ut som en örn bebis, för den va jätte stor men ändå så va det en liten unge.


Dum katt :(


Kommentarer

Postat av: Martin "Säffle"

Publicerad 2011-08-08 11:14:39

Det är en falk...

Postat av: Martin "Säffle"

Publicerad 2011-08-08 11:16:15

Eller nåt sånt, örnar finns inte såhär upp i Sverige, inte längre iallafall

Postat av: Nicoline

Publicerad 2011-08-08 11:40:31

Rösta på mig i delfinalen av Miss World Sweden :)Måste vara bland topp tio för att ha en säker plats. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela