blashbob

Never say Never

Publicerad 2011-08-08 12:32:26 i Life style,

Idag ska jag ta moppen upp till stallet och rida lite. Ska nog köra lite markarbete faktiskt.

Igår när jag vaknade så spöregnade det verkligen, fick nästan lite ångest för att Crulle stod ute utan täcke så jag tog moppen och åkte upp, hade regnbyxor på mig men det regnade så mycket att jag blev blöt ändå! haha. När jag kom upp stod Crulle och Pi och såg inte alls glada ut så jag tog in båda två, satte på dom fleece täcken och gav dom lite hö så att dom skulle bli varma i kroppen.

Crulle har fått en dålig vana att stå och gnugga svansen mot väggen för att det kliar, så hon har kliat bort jätte mycket av svansen -.- Den som precis hade växt ut efter förra sommaren. Tror hon har något exem liknande, så någon som har något tips på salva man kan smörja in med?


Gammal bild.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-08-11 16:04:49

Är hon avmaskad? Har du tvättat svansen med utspädd jodapax?

Postat av: SVAR

Publicerad 2011-08-29 12:17:33

Ja hon är avmaskad, nej det har jag inte testat, men nu för tillfället så har hon inte kliat sig på länge. Brukar komma i början på sommaren sen slutar det när det är sen sommar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela