blashbob

In this River

Publicerad 2011-08-11 13:20:32 i Life style,

Igår red jag ut på Crulle, bara lunka runt i skogen utan krav. Variera mellan skritt och galopp intervaller. Red på hackamoret för jag brukar inte kunna få stopp på henne med vanligt tränsbett när vi galopperar i skogen ;) Hur som hellst så va det lite regnigt. Va sånna där irriterande smådroppar, så Crulle fick ha sitt ländtäcke på sig. Kan ju säga det att alla golfare stod och stirra på oss, men vafan inte alla som rider runt på en knallrosa häst Haha!

Sen så skulle vi gå förbi tre barn/ungdommar som hade ett uppfällt paraply, och det var ju väldigt farligt sa Crulle. Hon försökte fly ett antal gånger genom att slänga sig i diket och försöka ta sig därifrån. Men jag bad dom fälla ner paraplyet och att dom skulle gå förbi oss istället. Har aldrig sett Crulles ögon bli så stora som dom blev då hahaha.

Hur som hellst sen när vi kom tillbaks till stallet så stod det ett hinder i paddocken och jag blev jätte sugen på att bara ta ett skutt. Jag har dock aldrig viljat hoppa på hackamore förut för hon brukar alltid stutsa så mycket och slänga upp huvet såfort jag tar lite i henne. Men jag chansade, och jääävlar vad hon flög fint över hindret! Hon var verkligen jätte fin på hacket. Ska nog fortsätta hoppa henne på det! Haha.

Idag ska jag inte åka ut till stallet förens ikväll. Crulles hagkompis Pi har fått fång så hon ska stå inne dygnet runt i 10 dagar så jag har erbjudit mig ta in Crulle på nätterna så att hon har lite sällskap iaf. Crulle är nog mer än nöjd att komma in och sova i en box, hon brukar alltid vara så trött på sommaren när hon står ute på nätterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela