blashbob

Carousel

Publicerad 2011-08-31 20:30:37 i Life style,

Igår "hoppade" jag lite på Crulle.
Jag och Lovisa byggde upp ett litet kryss på typ 30cm som stod lite innanför spåret så att det bara skulle bli max två korta galoppsprång eller ett långt.

Först var Crulle lite skeptisk mot att "hoppa" så jag kom i trav först, då jag kände hur hon spände sig i hela kroppen. Men hon hoppade av på rätt avstånd och slog med huvudet efter åt för att visa sin lycka haha som hon brukar göra. Sen började jag galoppera på en halvstor volt, först började jag jobba henne med att få in baken och sätta under sig korrekt och inte rusa iväg. Hon försökte sticka några gånger men hon höll sig i skinnet riktigt bra faktiskt.

När jag kände att hon var lugn och sansad så styrde jag mot hindret, hon hoppade av på rätt ställe och behöll den lugna och fina galoppen efter hindret också, vilket hon typ aldrig gör, utan hon har en dålig ovana att rusa före hindret sen rusa ännu mer efter hindret haha. Men nu höll hon galoppen ovanligt bra, visst kände jag att hon försökte ta bettet men då smackade jag på henne en gång och hon slutade direkt.

Jag tog hindret igen och hon forsatte med att ha en bra grund galopp och hoppade av på rätt ställe hela tiden. Hon rusade iväg två gånger på hela passet, men jag är nöjd ändå då jag brukar få lägga volter innan hindret för att få henne att lugna ner sig någorlunda. När jag kände mig nöjd, vilket var när jag fick bra galopp på henne och när hon hoppade av rätt så avslutade jag och red lite dressyr i kanske 10 min sen travade/skrittade jag av och gick in.

Hon såg riktigt nöjd ut när vi kom in och hade fått några äpplen haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela