blashbob

premiär turen, nästan

Publicerad 2011-04-08 07:54:09 i Hästar,

Skriver ett snabbt inlägg här å morgonkvisten innan jag ska sova vidare, har nämnligen haft morgonfodring i stallet!

Igår red jag ett underbart dressyrpass på Crulle ute i paddocken, ibörjan var hon dock ganska pigg så man kunde knappt göra någonting, kände bara hur jag ville hoppa av och gå in. Hade egentligen planerat att hoppa, men kände att det inte va någon idé, men la fram en bom som jag galopperade och travade över bara för att få hennes uppmärksamhet när jag kände att hennes tankar försvann någon helt annanstans.
Det gick riktigt bra och när hon lugnat ner sig lite kunde jag t.o.m få riktig samlad galopp utan försök att sticka. Galopperade nästan på stället ibland, hon har blivit så duktig min tös!

Red med hoppsadeln + utan sporrar också eftersom jag planerat annat men hon lyssnade riktigt bra iaf! Så skönt nu också när man kan börja rida ute, så tråkigt att vara inne i ett ridhus hela tiden.

kl


Inte från idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela