blashbob

I want it that way

Publicerad 2011-04-29 19:33:33 i Life style,

Fick ännu en fråga om hur länge jag hade ridit, och jadu.. jag växte upp med hästar när vi bodde på landet (flyttade där ifrån vid sju års ålder till Säffle) men jag red aldrig på dom då.

När vi flyttade så började jag på ridskolan i Säffle, och där red jag i ca 4 år, sen flyttade vi till Karlskoga och då började jag på ridskola där som heter Botorp, men där red jag bara i en termin för jag tyckte alla där var snobbar och otrevliga (nästan alla) men sen hittade jag ett ställe i Alkvettern (ligger ca 20 min från Karlskoga) där jag började rida, men det var ingen ridskola utan där kunde man hyra en häst en gång i veckan (eller fler om man ville) och ha som sin egen den dagen man var där.  Först hade jag en häst som hette Jola i ca ett halvår, ett c-ponny sto som jag hatade ibörjan, men sen när jag hade henne som sommarhäst i  en vecka så vände det och jag var fast vid den hästen.
Sen efter sommaren så hade Jola lånats ut till någon annan trots att jag hade sagt att jag ville fortsätta på henne efter sommaren. Nåväl, fick en häst som hette Tindra och kände väl inget speciellt ibörjan, men jag gillade henne. Sen så blev Tindra halt efter också ca ett halvår, och då fick jag testa Storm,  Wanda (Jipe Towamda) och Mackan (Graftons Mr Mckenzie) men fastnade bara för Mackan och efter det så red jag mackan i nästan ett år. Men så vart han också halt efter en olycka i hagen och skulle stå i flera månader.

Jag och Mackan

 

Då slutade jag där för en kompis till mig hade en ponny som heter Putte som jag skulle bli medryttare på. Han var jag medryttare på i ca ett halvår sen var jag tvungen att sluta pga personliga skäl.

l

Jag och Putte


Efter det så var jag hästlös i ett halvår, vi kollade på först foderhästar men hittade inget så vi gick över till att leta efter en häst att köpa istället. Tog ett bra tag och jag var nära på att ge upp flera gånger för såfort vi hittat en som vi ringde på så hann den säljas innan vi hann komma och provrida.

Men sen hittade vi Crulle i en annons på blocket och vi ringde nästan direkt, i oktober så åkte vi ner till Falköping och provred denna lilla tös och jag var fast direkt :) Sa redan i bilen påväg hem att henne ska jag ha!
Tyvärr så gick inte Crulle igenom vet- besikningen för hon hade reagerat på böjprovet, men vi gjorde en ny besikning en månad senare och den 7 November kom Schnella Cruella till sitt nya hem i Karlskoga och här kommer hon stanna i resten av sitt liv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela