blashbob

Foto tips!

Publicerad 2010-12-11 20:15:51 i Foto,

rr
Vill ni kirra en sånhär bild?

Ni behöver:
En kamera. (lol såklart)
En blixt (hellst extern, men inbyggd går också)
En vattenflaska med pump, mjuk stråle.
En ros/annan blomma/objekt



ff
Spruta försiktigt på blomman/objektet och fota!


Canon EOS 50D + Canon Speedlight 430EX + Canon EF 18-55
Och jag hade inställningarna
F5,6
1/80 sek
ISO 250

Men ni behöver såklart inte ha mina inställningar utan testa er fram! blir mycket roligare då :)
Hoppas detta va ett bra tips för någon!

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2010-12-11 21:54:10

bra tips:D mer om foto vill vi se!:D



kram!

Postat av: maria

Publicerad 2011-05-25 18:48:03

du tar verkligen jättefina bilder med din kamera:):)

skulle också vilja ta såna bilder med min kamera men jag har ingen sån bra kamera som du måste ha..vad e det för kamera du har??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

I denna bloggen har bara fåtal lösen till då jag skriver såpass personliga inlägg i den. Min allmänna blogg www.chipolina.blogg.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela